ABS-ul obligatoriu in Europa

O masura mult asteptata la nivelul Uniunii Europene este obligativitatea introducerii pe automobile a unor sisteme de siguranta activa pentru protectia participantilor la trafic. In Romania cateva mii de persoane anual sunt implicate in accidente rutiere.
Studiile UE arată că, prin echiparea autovehiculelor cu sisteme de asistare la frânare, se pot evitata anual, în Europa, până la 1.100 de accidente fatale în care sunt implicaţi pietoni. Conform directivei UE, intrată în vigoare la finalul anului trecut, toate modelele de autoturisme şi autoutilitare uşoare din UE trebuie să fie echipate standard cu sisteme de asistare la frânare. Mai mult, din 24 februarie 2011, această reglementare se va aplica şi tuturor autovehiculelor noi. Prevederile sunt incluse în noua directivă UE ce urmăreşte îmbunătăţirea gradului de protecţie a pietonilor aflaţi în trafic.
Sistemele de asistare la frânare reduc pericolul de accidentare a pietonilor şi sprijină evitarea coliziunilor din spate. Sistemul de asistare la frânare oferă sprijin în cazul frânării de urgenţă: dacă şoferul apasă brusc pedala de frână, sistemul consideră că este vorba despre o situaţie de urgenţă. Presiunea de frânare creşte imediat, îmbunătăţind astfel procesul de frânare. Distanţa de oprire va fi redusă, evitându-se astfel coliziunile. Directiva UE care vizează „creşterea protecţiei pietonilor şi a altor participanţi la trafic” include, pe lângă obligativitatea echipării autovehiculelor cu sistemul de asistare la frânare, şi unele prevederi mai stricte referitoare la aprobarea unor bare de protecţie suplimentare şi a sistemelor frontale de protecţie. Acest fapt urmăreşte reducerea pericolului de accidentare a pietonilor sau bicicliştilor în cazul unei coliziuni. Directiva urmăreşte sporirea nivelului de siguranţă în trafic. Aceasta prevede ca toate autovehiculele să fie echipate treptat, până în noiembrie 2014, cu programul electronic de stabilitate (ESP). De asemenea, autovehiculele utilitare trebuie să fie echipate suplimentar, începând cu anul 2015, cu sisteme de frânare de urgenţă cu funcţie de anticipare, precum şi cu sisteme de asistare la menţinerea benzii de rulare.

One Comment on “ABS-ul obligatoriu in Europa”

  1. Este o politica de care auzisem si care dupa parerea mea este bine venita. Eu am ASR pe masina si pot spune ca iarna asta mi-a folosit din plin.
    Din pacate, in Romania s-ar putea ca in unele cazuri sa nu aiba rezultatul scontat. La fel cum se intampla in cazul masinilor 4×4, bizonii de capitala vor avea impresia ca ei nu pot pierde controlul autovehiculelor si vor produce mai multe accidente decat fara aceste sisteme. Pe langa crearea unor masini mai „destepte”, la noi ar trebui sa mai educam si conducatorii auto, care nus tiu sa faca diferenta intre autobahn si un drum comunal…

Lasă un răspuns